załącznik nr 1 do Obwieszczenia o Systemie i Rozkładzie Czasu Pracy z dnia 01.01.2013 r.

REGULAMIN MONITORINGU WIZYJNEGO W BUDYNKU ORAZ NA TERENIE ADMINISTROWANYM PRZEZ MUZEUM HISTORYCZNE-PAŁAC W DUKLI

  1. Regulamin określa cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego w budynku Muzeum Historycznego – Pałac w Dukli przy ul. Trakt Węgierski 5, 38-450 Dukla wraz z otoczeniem budynku, miejsca instalacji kamer systemu na terenie obiektów, reguły rejestracji i zapisu informacji oraz sposób ich zabezpieczenia, a także możliwości udostępniania zgromadzonych danych o zdarzeniach.
  2. Administratorem danych pochodzących z urządzeń monitoringu wizyjnego jest Muzeum Historyczne – Pałac w Dukli, ul. Trakt Węgierski 5, 38-450 Dukla

§ 1.

Monitoring wizyjny w budynku ekspozycji stałej Muzeum

  1. Celem prowadzenia monitoringu wizyjnego jest zapewnienie bezpieczeństwa mienia oraz osób znajdujących się na terenie Muzeum Historycznego – Pałac w Dukli w następujących lokalizacjach:
    a) zewnętrzny teren przedniej, tylnej i bocznych ścian budynku Muzeum z uwzględnieniem wszystkich wejść do budynku,
    b) cała powierzchnia wystawiennicza ekspozycji w holach na parterze, I piętrze, II piętrze oraz III piętrze wewnątrz budynku,
    c) pomieszczenia wewnątrz przy wejściach do budynku na parterze (korytarz od południa, wejście główne, korytarz od strony północnej, sala konferencyjno-koncertowa)
    d) klatka schodowa ewakuacyjna od parteru aż do III piętra.
  2. Podstawą stosowania monitoringu wizyjnego w Instytucji jest art. 6 ust. 1 pkt. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  3. Rejestracji i zapisaniu na nośniku fizycznym podlega tylko obraz (wizja) z kamer systemu monitoringu.
  4. System monitoringu wizyjnego składa się z:
    a) 18 kamer rejestrujących zdarzenia w rozdzielczości umożliwiających identyfikację osób;
    b) 1 urządzania rejestrującego i zapisującego obraz na nośnikach magnetycznych;
    c) 1 monitora, za pomocą których prowadzona jest stała obserwacja rejestrowanych zdarzeń przez osoby pełniące funkcję ochrony fizycznej;
    d) podglądu kamer „na żywo” za pomocą aplikacji w telefonie służbowym dyrektora Muzeum.
  5. Elementy monitoringu wizyjnego w miarę konieczności i możliwości finansowych są udoskonalane, wymieniane, rozszerzane.
  6. Miejsca objęte monitoringiem wizyjnym są oznakowane stosownymi tabliczkami informacyjnymi zawierającymi piktogram kamery.
  7. Rejestrator znajduje się w pomieszczeniu socjalnym, zamknięty w szafie typu Rack. Dostęp do wtyczek gniazdkowych ograniczony jest za pomocą zamkniętej skrzynki dostępowej.
  8. Monitor znajduje się w pomieszczeniu portierni.

§ 2.
Udostępnianie zapisów monitoringu wizyjnego

  1. Zapis z systemu monitoringu może być udostępniony jedynie uprawnionym organom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych, np. Policji, Sądom, Prokuraturze, na ich pisemny wniosek, ponieważ udostępnianie nagrań osobom fizycznym może naruszyć prawa i wolności innych osób trzecich. Ponadto, odbiorcami danych osobowych z monitoringu mogą być podmioty wykonujące na rzecz Muzeum usługi w ramach czynności niezbędnych do realizacji celów określonych w § 1 ust. 1 oraz 2 ust, 1, w tym w zakresie usług prawnych, ubezpieczenia oraz w ramach działalności detektywistycznej.
  2. Okres przechowywania danych wynosi do 30 dni, a następnie dane ulegają usunięciu poprzez nadpisanie danych na urządzeniu rejestrującym obraz. W praktyce okres ten może być krótszy niż 30 dni.
  3. W uzasadnionych przypadkach na podstawie wniosków uprawnionych do tego organów, o których mowa w ust. 1, w szczególności, gdy urządzenia monitoringu wizyjnego zarejestrowały zdarzenie związane z naruszeniem bezpieczeństwa osób i mienia, okres przechowywania danych może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do zakończenia postępowania, którego przedmiotem jest zdarzenie zarejestrowane przez monitoring wizyjny.
  4. Osoba zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się pisemnie do administratora danych z prośbą o ich zabezpieczenie przed usunięciem po upływie standardowego okresu ich przechowywania. Wniosek należy złożyć w kasie Muzeum, w terminie do 14 dni licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny. Wnioski złożone po tym terminie mogą nie gwarantować zabezpieczenia obrazu ze względu na jego możliwe usunięcie z rejestratora.
  5. Prawidłowo złożony wniosek musi zawierać dokładną datę i miejsce, np.: wejście do obiektu itp. oraz przybliżony czas zdarzenia. W przeciwnym razie nie będzie możliwości odnalezienia właściwego obrazu.
  6. Mogą występować nieznaczne różnice między czasem rzeczywistym a czasem uwidocznionym na materiale z monitoringu, ponieważ system nie jest synchronizowany z zewnętrznym źródłem czasu.
  7. Na wniosek osoby zainteresowanej, osoba upoważniona do dostępu do zapisu monitoringu sporządza kopię nagrania z monitoringu wizyjnego za okres, którego dotyczy wniosek osoby zainteresowanej oraz oznacza ją w sposób trwały następującymi danymi:
    a) numer porządkowy kopii;
    b) okres, którego dotyczy nagranie;
    c) źródło danych, np.: kamera wejścia głównego;
    d) data wykonania kopii;
    e) dane osoby, która sporządziła kopię.
  8. Kopia przechowywana jest w zamkniętym i specjalnie do tego przystosowanym miejscu.
  9. Kopia nagrania podlega zaewidencjonowaniu w rejestrze kopii z monitoringu wizyjnego sporządzonym na wniosek osoby zainteresowanej. Rejestr zawiera następujące informacje:
    a) numer porządkowy kopii;
    b) okres, którego dotyczy nagranie;
    c) źródło danych, np.: kamera wejście głowne;
    d) data wykonania kopii;
    e) dane osoby, która sporządziła kopię;
    f) podpis osoby, która sporządziła kopię;
    g) informacje o udostępnieniu lub zniszczeniu kopii.
  10. Kopia stworzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej zostaje zabezpieczone na okres nie dłuższy niż 3 miesiące i udostępniana jest jedynie uprawnionym instytucjom, np.: Policji. W przypadku bezczynności uprawnionych instytucji przez okres 3 miesięcy kopia podlega fizycznemu zniszczeniu.

§ 3.
Postanowienia końcowe

  1. Pracodawca zapewnia, że monitoring prowadzony jest z poszanowaniem praw Pracowników do zachowania prywatności, godności i innych dóbr osobistych, zgodnie z Kodeksem pracy (art. 111 w zw. z art. 222).
  2. Osoby, które mają wgląd w obraz zarejestrowany przez monitoring wizyjny zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, a ich uprawnienie dostępu do tych danych wymaga nadania wyraźnego upoważnienia.
  3. Obowiązek informacyjny względem osób, których dane osobowe mogą zostać utrwalone na monitoringu jest realizowany poprzez udostępnienie regulaminu monitoringu za pośrednictwem strony internetowej.
  4. Każda osoba ma prawo do żądania dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, jak też
prawo do przenoszenia danych, w zakresie w jakim skorzystanie z tych praw nie narusza obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze – w celu skorzystania z powyższych uprawnień należy skontaktować się z Administratorem:
    a. listownie: Muzeum Historyczne-Pałac w Dukli, ul. Trakt Węgierski 5, 38-450 Dukla
    b. przez e-mail: muzeum@dukla.pl (wpisując w tytule wiadomości „monitoring wizyjny”
  5. Każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.
  6. Dane osobowe z monitoringu nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu.

Dukla, 22.12.2025 r.

Ułatwienia dostępu